Har ni frågor?
Nedan hittar ni svar
på det mesta.

Vanliga frågor

Köper ni in telefoner?

Nej det gör vi inte i dagsläget.

Hur skickar jag in min telefon för service under garantitiden?

Om du har problem med din telefon och den behöver skickas in på service så maila oss på order@phonova.se så skickar vi ut instruktioner.

 

Säljer Phonova android och andra produkter?

Ja det gör vi, och vi kan också få in Apple Watch, Macbooks mm. Så håll utkik!

Produkter & Priser

Byter ni ut batterierna på alla telefoner?

Våra telefoner skickas med minimum 85% batterikapacitet.

Apple har intygat att iPhones tex fungerar optimalt med ner till 80% kapacitet av batteriet.

Om en telefon som går igenom hos oss skulle ha under 85% så byter vi ut den till ett nytt batter.

Vad betyder dom olika skicken?

 

  1. Toppskick: Telefonen är i toppskick. Kan finnas någon liten repa på skärm eller chassi (knappt synlig). Inga sprickor. Telefonen är fullt funktionstestad och fungerar utan problem.
  2. Väldigt bra skick: Telefonen har minimala tecken på användning, kan finnas fåtal repor på skärm eller chassi. Inga sprickor. Telefonen är fullt funktionstestad och fungerar utan problem.
  3. Bra skick:  Telefonen har synliga repor på skärm och chassi. Inga sprickor. Telefonen är fullt funktionstestad och fungerar utan problem.
När lägger ni ut fler mobiler på er hemsida?

Vi lägger ut mobiler kontinuerligt.

Betalning

Jag har en fråga om min faktura eller betalning vem ska jag kontakta?

Vi på Phonova hanterar inte betalningslösningarna eller faktureringarna själva utan det sköts av vår partner Svea och därför ber vi dig att kontakta dem direkt ifall det är några oklarheter kring det.

Kan jag dela upp min betalning?

Ja med vår partner Svea så kan du välja betalningsplan. Du får upp alternativen när du genomför köpet på vår hemsida.

Det blev fel i betalningsprocessen va gör jag?

Innan du provar igen så rekommenderar vi att du kontrollerar ditt bankkonto. Om det inte finns nån betalning registrerat så kan det vara nåt fel hos din Bank. Vi rekommenderar dig att dubbelkolla med din Bank.

Om du har fått en error på vår hemsida så kan du skicka det till oss på order@phonova.se

Order & Leverans

När får jag min telefon?

Du kommer att få din telefon inom 1-3 arbetsdagar.
Oftast dagen efter med DHL Express.
När beställningen lagts så får du ett spårningssnummer av DHL.

Du kan spåra och kontakta DHL direkt om du inte har fått paketet efter några dagar.

Contact DHL Express

0771-400345

Varför fick jag inte en orderbekräftelse?

Om du inte har fått en orderbekräftelse efter du har lagt ordern så rekommenderar vi dig att titta i din skräppost.

Kan jag cancellera min order?

Om du önskar att cancellera din order så ber vi dig att ta kontakt med vår kundservice på order@phonova.se.

VI kan inte garantera att vi hinner då det mesta är automatiserat hos oss men du har 14 dagars returrätt som kund att skicka tillbaka telefonen.

Sälja din telefon till Phonova?

Hur säljer jag min telefon till er?

Vi köper inte in i dagsläget av privatpersoner.

Men är du en företagskund och har större volym så kan du maila: order@phonova.se

Returer

Hur returnerar jag min telefon?

Om du önskar att returnera din telefon och få tillbaka pengarna så kan du göra detta inom 14 dagar av köpet.

Om du inte är nöjd med din telefon rekommenderar vi dig att skicka in din enhet för garanti kontroll hos oss.

Maila oss på order@phonova.se för en retur!

Hur lång tid tar det för mig att få tillbaka min pengar?

När vi får in din enhet så tar det ca 5 arbetsdagar för oss att hantera din retur.
Efter det så tar det ca 1-3 arbetsdagar för banken att gör en återbetalning.

Garanti

Hur lång tid tar en garanti reparation hos er?

Det tar normalt inte mer än 1 vecka för oss att hantera en garanti reparation.

 

Jag har råkat tappa min telefon, täcks den av garantin?

Tyvärr, om din iPhone har drabbats av fysiska skador som har lett till att glasdelar går sönder, eller om telefonen är böjd eller vattenskadad, kan den inte längre repareras under vår garanti. Detta anges i våra Allmänna villkor.

I det här fallet kan du skicka din iPhone till oss och vi kan erbjuda att reparera den mot en avgift.

Om telefonen är skadad i den utsträckning att den inte kan repareras, kan vi ge dig en reparationsuppskattning som du kan använda för att skicka ett skadeståndsanspråk till ditt försäkringsbolag.

Hur skickar jag in min telefon för service under garantitiden?

Kontakta oss på order@phonova.se så återkommer vi med instruktioner.

Hur avaktiverar jag hitta min iPhone?

För att inaktivera Hitta min iPhone, gå till Inställningar> [Ditt namn]> Hitta min> Stäng av Hitta min iPhone. Om din telefon har en äldre iOS-version än 13.0, gå till Inställningar> [Ditt namn]> iCloud och stäng sedan av funktionen.

Du kan också inaktivera Hitta min iPhone på www.icloud.com/find.

1. Ange ditt Apple-ID och lösenord.

2. Se till att du är i Sök min iPhone-vy.

3. Klicka på ”Alla enheter” högst upp på skärmen.

4. Klicka på (X) / Ta bort bredvid iPhone i fråga.

5. Bekräfta ditt val att ta bort iPhone.